Новий предмет закупівлі: коли правомірно

21 жовтня 2021
722
Середній бал: 5 із 5
фахівець з публічних закупівель

Яким би вправним не був закупівельник, є ситуації, які він не може передбачити заздалегідь під час планування на наступний рік. Щоб не порушити вимог Закону та вберегтися від штрафів дізнайтеся, що таке новий предмет закупівлі для замовника, в яких випадках предмет закупівлі можна вважати новим.

Новий предмет закупівлі: роз'яснення

Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Згідно з частиною 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.

Проте,  є випадки, коли замовник не може передбачити закупівлю та внести її до річного плану закупівель на початку року.

Очікувана вартість предмета закупівлі: що врахувати замовнику

Наприклад, неможливо передбачити такі ситуації:

  • виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах;
  • виділення додаткових коштів;
  • перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель;
  • коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині 5 статті 41 Закону № 922;
  • розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі;
  • інших подібних випадках

При цьому здійснення закупівель у зазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

Вищевказані  випадки є новим предметом закупівлі, тому замовникам спочатку  необхідно визначитися з очікуваною вартість закупівлі → згрупувати товари, роботи чи послуги за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника → запланувати початок проведення закупівлі → обрати вид закупівлі,  керуючись вартісними  межами, які встановлені у статті 3 Закону № 922:

Після цього можна затверджувати зміни до річного плану закупівель на 2022 рік, які підлягають оприлюдненню в  електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня їх затвердження.

Варто пам’ятати! Відповідно до частини 10 статті 3 Закону № 922 замовникам забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених вказаним Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.

Також замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування Закону № 922, зокрема відкритих торги з публікацією англійською мовою.

logo