Закупівля послуг з охорони

19 листопада 2021
359
Середній бал: 5 із 5
фахівець з публічних закупівель

Для безперебійного та вчасного захисту майна, забезпечення прав і законних інтересів суб’єктів господарювання та фізичних осіб, замовникам необхідно в листопаді 2021 року розпочинати закупівлю послуг з охорони для потреб 2022 року. Як спланувати та вдало провести закупівлю охоронних послуг? Який ДК 021:2015 обрати для закупівлі послуг з охорони? Що включити в договір про надання послуг з охорони, щоб не залишитися без захисту? Відповіді на ключові запитання — у статті.

Як спланувати закупівлю послуг з охорони

Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» відзначено, що предмет закупівлі послуг визначається замовником згідно з пунктом 21 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон № 922) та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.

 

Охоронні послуги: код ДК

Таким чином, для закупівлі послуг з охорони використовуйте код ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги.

Для планування закупівлі послуг з охорони замовнику необхідно визначитися з:

Планер планування на 2022 рік: як діяти закупівельнику

Розрахунок очікуваної вартості охоронних послуг

Для визначення очікуваної вартості послуг з охорони можна застосувати:

  1. Метод порівняння ринкових цін, який ґрунтується на визначенні очікуваної вартості на підставі даних ринку, зокрема загальнодоступної відкритої інформації про ціни на сайтах підприємтв, які займаються наданням відповідних послуг, електронній системі закупівель «Prozorro» тощо).

Ринкові консультації, за допомогою яких можливо визначити структуру ринку, ступінь конкуренції та можливі варіанти предмету закупівлі. Під час проведення ринкових консультацій замовники мають право направляти учасникам ринку запити чи анкети з описом  необхідних та бажаних вимог до предмета закупівлі. Проте, в таких запитах слід зазначати, що надсилання документу не тягне за собою виникнення зобов’язань з боку замовника щодо надання переваг учасникам ринку, що брали участь в ринкових консультаціях. Зацікавлені учасники ринку надсилають свої пропозиції із зазначенням можливих варіантів, замовники опрацьовують та аналізують отримані пропозиції. Інформація, яка отримана під час ринкових консультацій дозволяє замовникам визначати оптимальні вимоги до предмета закупівлі, з урахуванням актуальних пропозицій ринку та визначити обґрунтовану очікувану вартість.

  1. Розрахунок очікуваної вартості послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель, які були проведені в поточному році. Можна використовувати ціни власних попередніх закупівель (укладених договорів) замовника на закупівлю таких самих послуг; ціни відповідних закупівель минулих періодів, інформація щодо яких міститься в електронній системі закупівель «Prozorro», але з урахуванням індексу інфляції.


Після цього закупівлю необхідно додати до річного плану закупівель.

Закупівлю послуг з охорони бажано розпочинати у поточному році для потреб наступного року, тобто у 2021 році для потреб 2022 року. Отже, у такому випадку закупівлю проводимо відповідно до річного плану закупівель 2022 року.

Яку процедуру обрати

Залежно від очікуваної вартості закупівлі по ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги, закупівлю послуг можна здійснити наступним чином:

Закупівля послуг з охорони
ЯРОСЛАВА ДУБРОВА,консультант з публічних закупівель, Київ
Ціна на ринку може стрімко зрости поки тривають торги. Тому ніхто не гарантує успішний результат після їх завершення. ПА ось, чи може замовник оголосити паралельно ще одну процедуру відкритих торгів на той самий предмет закупівлі, але вже з більшою ціною, що враховує її коливання на ринку?

Що прописати у вимогах до учасників тендеру

При проведенні відкритих торгів або спрощеної закупівлі необхідно встановлювати вимоги до учасників з урахуванням Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 р. № 4616-VI та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18.11.2015 р. № 960.

На підставі вищезазначених нормативних актів України не буде дискримінацією вимога замовника щодо надання учасниками в складі пропозицій таких документів:

  • ліцензії про надання охоронних послуг;
  • копії службових посвідчень працівників, які плануються залучатися до охорони об’єкту;
  • довідка про наявність службових собак, зареєстрованих на підприємстві у встановленому порядку на правах власності, з наданням ксерокопії паспортів на собак та документів про їх реєстрацію на підприємстві, що будуть використовуватись для посилення фізичної охорони;
  • відомості про наявність спеціальних засобів;
  • відомості про наявність транспорту реагування.

Тендерна документація щодо проведення відкритих торгів

Що доцільно зазначити в договорі про закупівлю охоронних послуг

Суб’єкт охоронної діяльності надає послуги з охорони на підставі договору, укладеного із замовником у письмовій формі відповідно до законодавства України.

У договорах про надання послуг з охорони майна відповідно до положень Цивільного кодексу України визначаються умови відшкодування суб’єктом охоронної діяльності шкоди, заподіяної через неналежне виконання ним своїх зобов'язань.

Замовник послуг з охорони майна зобов’язаний надати суб’єкту охоронної діяльності для ознайомлення оригінали документів або завірені в установленому порядку їх копії, що підтверджують його право володіння чи користування майном на законних підставах, охорона якого є предметом договору, а також правомірність знаходження такого майна, транспортного засобу чи особи у визначеному місці охорони.

В договорі про надання охоронних послуг необхідно обов’язкового зазначити:

  • найменування охороняємих приміщень (об’єкт);
  • час охорони;
  • кількість обходів охороняємого об’єкта (Наприклад, охорона забезпечує обхід об’єкту не рідше ніж один раз на годину під час чергування);
  • негайне оперативне реагування (а саме протягом кількох хвилин з моменту направлення виклику замовником на спрацювання кнопки тривожної сигналізації на об’єктах замовника).

В обов’язки виконавця вписати такі пункти:

  • здійснювати охорону майна замовника, що знаходиться на об’єкті.
  • У разі надходження на пульт централізованого спостереження сигналу про спрацювання сигналізації на об’єкті в період охорони:
    • негайно направити наряд реагування на об’єкт для вжиття заходів, спрямованих на встановлення причин спрацювання сигналізації;
    • в разі виявлення слідів проникнення на об’єкт або спроб проникнення на об’єкт сповістити про це замовника;
    • в разі виявлення на об’єкті в період охорони будь-яких осіб вжити заходів щодо їх затримання та передачі правоохоронним органам;
    • забезпечити охорону майна на об’єкті після спрацювання сигналізації до прибуття на об’єкт замовника правоохоронних органів.
  • Не розголошувати стороннім особам конфіденційну інформацію, до якої належить інформація про: пультові коди, системи сигналізації, систему зв’язку і контролю за здійсненням охорони.
  • Повідомляти в чергову частину Національної поліції і замовнику про факт порушення цілісності об’єкта або збитки, заподіяні пошкодженням майна, що охороняється. До прибуття представників територіального підрозділу Національної поліції забезпечувати недоторканість місця події.

logo