Закупівлі до 50 тис. грн у воєнний час: коли враховувати Постанову № 169

5 травня 2022
5711
Середній бал: 5 із 5
експерт, консультантка з публічних закупівель, канд. екон. наук

В умовах воєнного стану, щоб урегулювати проведення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг, КМУ прийняв постанову від 28.02.2022 № 169 (далі — Постанова № 169).

Закупівлі до 50 тис. грн у воєнний час: коли враховувати Постанову № 169

Забрати ПОДАРУНОК за тел.: ⭐️0 800 21 12 20⭐️

У мирний час, щоб провести закупівлю на суму до 50 тис. грн відповідно до Закону № 922, замовники могли укласти прямий договір та оприлюднити звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. Зробити це потрібно протягом трьох робочих днів з дня, коли сторони такий договір уклали.

Постанова № 169 передбачає, що оборонні та публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у воєнний час слід проводити без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, визначених Законом № 922 та Законом України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-IX.

А як бути із закупівлями на суму до 50 тис. грн? Проконсультуємо.

Заплановані закупівлі в умовах воєнного стану

Чи поширюються на закупівлі на суму до 50 тис. грн норми Постанови № 169

Передусім пригадаймо одні з основних понять, які дає нам Закон № 922.

Публічна закупівля — це придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому Законом № 922. Порядок окремо законодавчо визначений для проведення спрощених закупівель та процедур закупівель.

За результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі замовник і учасник укладають господарський договір, що передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару (п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону № 922).

У разі закупівлі на суму до 50 тис. грн сторони укладають договір без застосування електронної системи закупівель. Такий договір передбачає оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (далі — Звіт), та не є договором про закупівлю у розумінні Закону № 922. Договір про закупівлю на суму до 50 тис. грн регулюють передусім положення Цивільного та Господарського кодексу України.

Тож доходимо висновку, що умови Постанови № 169 не зачепили закупівлі до 50 тис. грн.

Закупівлі до 50 тис. грн в умовах воєнного часу: коли враховувати Постанову № 169 УВАГА

Закупівлі до 50 тис. грн, що були заплановані до початку війни, слід проводити у порядку, передбаченому Законом № 922

Проте у замовника можуть виникнути й інші ситуації із закупівлями на суму до 50 тисяч. Проаналізуймо їх рішення.

Закупівлі до 50 тис. грн у воєнний час: коли враховувати Постанову № 169
Оксана Соколовашеф-редактор
29 червня суттєво змінилися вимоги до закупівель в умовах воєнного стану за Постановою № 169. Для державних та інших замовників, які закуповують потрібне для відсічі збройній агресії росії, зміни навіть дещо полегшують роботу. Натомість решті замовників доведеться повертатися до конкуретних закупівель. Щоправда, в «полегшеному» вигляді та з правом на виняток. .

Закупівлі, потреба в яких виникає в період війни

Коли для закупівлі на суму до 50 тисяч можна застосовувати норми Постанови № 169

На практиці закупівлі в умовах військового стану, які обумовлює Постанова № 169, замовник може поділити так, що сума договорів буде до 50 тис. грн. Приміром, щоб забезпечити постачання різними виробниками чи взагалі мати можливість забезпечити постачання. Нині ми працюємо у воєнний час і не можна осуджувати тих, хто намагається забезпечити потрібне у будь-який спосіб. Сьогодні це — головний принцип роботи для кожного українця.

Закупівлі в умовах військового стану за переліком, сформованим відповідно до Постанови № 169, передбачені для того, щоб урегулювати потреби у період війни. Тож насамперед замовник має проаналізувати актуальність тих закупівель, що були заплановані до війни.

Як ми вже зазначали, заплановані до початку війни закупівлі на суму до 50 тис. грн замовники проводять у порядку, який передбачає Закон № 922.

Натомість, якщо замовник укладає договір вартістю до 50 тис. грн на предмет закупівлі з переліку, що передбачає Постанова № 169, і якщо так стається через поділ суми, він має право користуватися умовами Постанови № 169 і не оприлюднювати звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. Тобто не оприлюднювати звіт, як це встановлює стаття 10 Закону № 922.

Отримайте акційну пропопозицію ✔️0 800 21 12 20✔️

Якщо загальна сума у переліку, який передбачає Постанова № 169, становить менше 50 тис. грн, слід урахувати важливу умову. Постанова № 169 не охоплює таких закупівель і не виокремлює порядок проведення цих закупівель.

Проте в останньому абзаці Постанови № 169 зазначено, що «Такі закупівлі не включаються до річного плану закупівель. За результатами їх здійснення в електронній системі закупівель замовник/державний замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю…». «Такі закупівлі» — це закупівлі з переліку.

Отже, всі закупівлі товарів, робіт і послуг під час воєнного стану, які замовник включив до переліку, регулює Постанова № 169.

Утім варто враховувати, що Закон № 922 не втратив чинності. Тому замовник під час закупівлі на суму до 50 тис. грн має дотримувати вимог Закону № 922 і принципів публічних закупівель. Однак рішення про таку закупівлю він ухвалює з огляду на безпеку інформації та закупівлі в цілому.

Наприклад, якщо замовник проводить закупівлю продуктів харчування для дітей в інтернаті на суму до 50 тис. грн на рік, він може оприлюднити Звіт. Натомість, якщо загальна сума потреби становить понад 50 тис. грн, замовник може включити її у перелік. І якщо наразі він може укласти договір тільки до 50 тис. грн, то дотримує Постанови № 169.

logo