Створення оголошення про закупівлю

29 грудня 2020
227
Середній бал: 5 із 5

Для успішної процедури публічних закупівель необхідно правильно скласти оголошення. В які терміни його скласти та що зазначити в оголошенні про проведення процедури закупівлі — читайте в статті.


Для того, щоб здійснити закупівлю ТМЦ (послуг/робіт) за правилами Закону № 922, замовнику потрібно надіслати та зареєструвати в електронній системі закупівель інформацію про те, що він шукає певний товар (або послугу/роботу). Для того, щоб здійснити таку дію, потрібно оприлюднити певні дані (інформацію) про затребувані ТМЦ (роботи, або послуги), які містять, повинні містити, у т.ч. оголошення про закупівлю. Таке оголошення потрібно опубліковувати, щоб потенційні учасники знали, які ризики і переваги можуть на них очікувати під час надання своїх пропозицій замовнику (та мали можливість прорахувати, що є економічно вигіднішим: прийняти участь у закупівлі, чи може — утриматися).

Додатково, замовник може також розміщувати оголошення на своїй сторінці в Інтернеті, в ЗМІ, а також на сторінках в Інтернеті відповідних органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

Приклади, як запов­нювати інформацію про предмет закупівлі в ЕСЗ

Строки, що надаються для оприлюднення оголошення

В залежності від виду закупівлі, строки для реєстрації оголошення є такими (ч.1, ч.3 ст.10 Закону № 922):   

  • для оголошення  щодо відкритих торгів — потрібно розмістити інформацію (оголошення): не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку для надання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує певної межі (для товарів і послуг — 133 тисяч євро, для робіт — 5 150 тисяч євро).
Наприклад, кінцевим строком визначено 01.02.2021 р. В цьому випадку останнім днем для розміщення оголошення буде 18.01.2021р. Якщо наведену межу було перевищено, то оголошення потрібно оприлюднювати не пізніше ніж за 30 днів до спливу граничного строку. Аналогічні строки застосовуються і для оголошення щодо конкурентного діалогу;
  • для оголошення щодо торгів з обмеженою участю — не пізніше ніж за 30 днів до кінцевої дати отримання документів, які надсилаються на кваліфікаційний відбір;
  • для оголошення щодо проведення спрощеної закупівлі та проєкту договору про закупівлю — не пізніше ніж за 6 робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій. Наприклад, останній день для подання пропозицій це 22.01.2021 року. Тоді, останнім днем для розміщення оголошення буде 14.01.2021р.

Якщо для здійснення закупівель є вагомими межі, що визначенні у євро, то потрібно пам’ятати, що для розрахунку суми потрібно використовувати курс євро, що офіційно визначений НБУ в день оприлюднення, в електронній системі закупівель, відповідного оголошення.

В той же час, варто пам’ятати, що в електронній системі закупівель, за хронологічним принципом  відображаються зміни до тендерної документації та кінцевий строк подання тендерних пропозицій, який був визначений відповідно до кожної із змін до тендерної документації, у т.ч. щодо:

  • зміни, що вноситься до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі. В цьому випадку зміни вносяться протягом 1 дня з дня прийняття рішення про такі зміни;
  • оголошення з данними про вже укладену рамкову угоду (якщо здійснюються закупівлі за рамковими угодами) — не пізніше ніж через 7днів з дня укладення рамкової угоди.

Обов’язкові реквізити оголошення

Для оголошень, щодо відкритих торгів; про проведення конкурентного діалогу; про проведення торгів з обмеженою участю; про проведення спрощеної закупівлі, деякі реквізити є спільними, а деякі — унікальними.

Так, відповідно до приписів ст.ст.14, 21, 35, 37 Закону № 922, спільними є чотири вимоги до оголошень:

  • найменування, місцезнаходження (адреса) та ідентифікаційний код замовника в ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія;
  • назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі якщо є декілька предметів закупівель (лоти), то таку інформацію потрібно вказувати стосовно кожної позиції (предмета)) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
  • очікувана вартість предмета закупівлі — ціна, яка влаштовує замовника
  • величина, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (у випадках, коли замовник налаштований отримати таке забезпечення).

Інші необхідні реквізити для деяких видів оголошень збігаються, а деякі є унікальними, що вбачається з наведеного малюнка (унікальні реквізити надруковані чорними літерами, ті, що є спільними для декількох видів оголошень — виконані у кольорах).

Як стрворити оголошення про закупівлі

СКАЧАТИ ТАБЛИЦЮ

Отже, оголошення потрібно для того, щоб замовник повідомив про те, що саме (в якій кількості, в які строки, тощо) йому необхідно придбати, а потенційні постачальники з оголошення дізнаються, за якими правилами здійснюватимуться закупівлі.

logo