Конкурентний діалог як форма тендерної закупівлі

1 березня 2021
293
Середній бал: 5 із 5

У публічних закупівлях є три конкурентні процедури — відкриті торги, торги з обмеженою участю та конкурентний діалог. За яких обставин замовник може закуповувати саме конкурентний діалог, які строки та умови проведення такої процедури — роз’яснюємо у статті.

Що таке конкурентний діалог

Конкурентний діалог — це одна із конкурентних процедур здійснення публічних закупівель.

Алгоритм проведення цієї процедури передбачено в розділі V Закону «Про публічні закупівлі», де зазначено, що застосовується вона за наявності однієї з умов:

  1. через складність предмета закупівлі (юридичні послуги, розробка інформаційних систем, програмного забезпечення, наукові дослідження тощо) замовник не може визначити вимоги до нього;
  2. для виконання договору про закупівлю потрібна розробка проєкту виконання робіт (надання послуг) або використання інноваційних технологій;
  3. за наявними техстандартами замовник не може визначити точну технічну специфікацію.

Увага! Якщо є готовий проєкт виконання або надання робіт/ послуг, то конкурентний діалог для їх закупівлі не застосовується.

Порядок проведення конкурентного діалогу

Власне процедура конкурентного діалогу складається з двох етапів:

Етап конкурентного діалогуОсобливості етапу
Перший етап

на підставі поданих тендерних пропозицій та в ході переговорів з учасниками замовник може сформулювати предмет закупівлі та предмету.

Другий етапучасники подають остаточні тендерні пропозиції, проводиться аукціон та визначається переможець.

Розглянемо детальніше кожен з етапів.

Замовник обрав залежно від очікуваної вартості закупівлі один із двох видів процедури:

  • конкурентний діалог;
  • конкурентний діалог з публікацією англійською мовою (у ситуації, коли очікувана вартість закупівлі становить понад 133 тис. євро для товарів та послуг і 5150 тис. євро для робіт).

Тепер можна публікувати оголошення про проведення конкурентного діалогу та переходити до першого етапу процедури.

1-ий етап конкурентного діалогу

Усім учасникам пропонується подати тендерні пропозиції. У них має бути інформація про відповідність учасників кваліфікаційним критеріям, установленим вимогам та опис рішення про закупівлю. Ціна не зазначається.

Увага! Замовник має відмінити торги, якщо до участі у процедурі закупівлі подано менш як три пропозиції.

Якщо ж подано три або більше пропозицій, починається їх розгляд на відповідність вимогам тендерної документації для першого етапу.

Після закінчення строку подання пропозицій вся інформація, зазначена в них, розкривається для публічного доступу, за винятком опису рішення про закупівлю, який розкривається лише замовникові.

Строк подання тендерних пропозицій для участі на першому етапі — не менше, ніж 30 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентного діалогу в ЕСЗ. Підстава — стаття 10 Закону про закупівлі.

Як встановлювати вимоги за статтею 17 Закону у тендерній документації

Пропозиції оцінюються замовником, і за кожною з них приймається рішення: або про відхилення (з обґрунтуванням причини); або про допущення/запрошення до переговорів.

Оцінивши всі пропозиції та присвоївши відповідний статус кожній з них, замовник натискає в ЕСЗ кнопку «Сформувати протокол розгляду пропозицій».

Після того як сформовано протокол, замовник уже не може змінити статус будь-кого з учасників.

ЕСЗ самостійно розсилає повідомлення учасникам про запрошення до переговорів або про відхилення їхніх пропозиції.

Памятайте! У разі допущення до переговорів менше трьох учасників замовник має скасувати процедуру, зазначивши причину «До переговорів допущено менше трьох пропозицій».

Переговори ведуться офлайн (тобто не в ЕСЗ) з кожним учасником окремо. Водночас додатково можуть проводитися спільні обговорення з усіма учасниками.

Визначившись з вимогами до предмета закупівлі в ході переговорів, замовник:

  • уносить відповідні зміни до тендерної документації;
  • запрошує всіх учасників узяти участь у другому етапі конкурентного діалогу.

Нагадаємо, що учасники протягом 5 днів з дня формування та публікації протоколу розгляду пропозицій мають час на оскарження рішення допуску/недопуску до 2 етапу конкурентного діалогу. Тобто замовник має право оголосити про наступний етап лише після сплину цих п’яти днів.

2-ий етап конкурентного діалогу

Участь у цьому етапі беруть лише постачальники, запрошені замовником після проведення першого етапу.

Строк подання тендерних пропозицій на 2-ому етапі  не може бути менше 15 днів з дня отримання запрошення взяти участь у другому етапі конкурентного діалогу.

Другий етап конкурентного діалогу проводиться за правилами процедури відкритих торгів:

  • «українських» — якщо вартість закупівлі менша за 133 тис. євро для товарів і послуг і 5 150 тис. грн — для робіт;
  • «європейських», тобто з публікацією англійською мовою — якщо вартість закупівлі перевищує зазначені межі.

І, нарешті, за результатами проведеного аукціону визначається переможець. З ним і укладається договір про закупівлю, як того вимагає Закон «Про публічні закупівлі».

Будьте уважні та дотримуйтесь вимог законодавства, адже за застосування конкурентного діалогу на умовах, не передбачених законом, передбачені штрафи.

logo