Як перевірити КЕП

1 лютого 2021
528
Середній бал: 5 із 5

Не впевнені, чи дійсний ваш електронний підпис? Розкажемо, як перевірити його та де зберігати, щоб ви могли спокійно і впевнено підписувати електронні документи.

7 листопада 2020 завершився перехідний період, коли підприємці могли одночасно використовувати ЕЦП (електронний цифровий підпис) та КЕП (кваліфікований цифровий підпис). Щоб зрозуміти, чи можете ви надалі використовувати свій електронний підпис для підписання документів, згадайте дату його отримання:

…до 07.11.2018

Якщо ви отримали електронний підпис у цей період та ні разу його не оновлювали, він вже втратив чинність. Тобто ви не зможете використовувати його для підписання електронних документів та інформації, оприлюдненій в ЕСЗ.

КЕП у публічних закупівлях

…після 07.11.2018

Якщо електронний підпис було надано після цієї дати, але ви не впевнені, що використовуєте саме КЕП, зверніться до АЦСК, в якому ви його отримали. Для перевірки кваліфікованого електронного підпису можна також проаналізувати договір із центром, який його надав. Шукайте у документі наступні фрази: «кваліфікований електронний підпис», «кваліфіковані електронні довірчі послуги» тощо. Якщо ви знайдете їх у договорі, це означає, що ви власник КЕП, і жодних додаткових дій з вашого боку не потребується. 

Для перевірки чинності електронного підпису можна також відвідати наступні сайти:

  • КНЕДП «MASTERKEY» у розділі «Послуги — Перевірка підписів»;
  • ДП «Дія» у розділі «Перевірка підпису»;
  • Центрального засвідчувального органу у розділі «Перевірити підпис».

Вам потрібно завантажити на обраний сайт підписаний файл у форматі .p7s. Після аналізу вам буде наданий Протокол створення та перевірки КЕП. Цей документ містить інформацію про тип носія особистого ключа (захищений чи ні), тип підпису (удосконалений або кваліфікований), сертифіката (кваліфікований чи некваліфікований).  

Чи може учасник накласти електронну печатку замість електронного підпису

В період із 07.11.2020 по 31.12.2021 власникам бізнесу дозволено користуватися КЕП, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Таким чином, підпис можна зберігати на флешці або жорсткому диску. 

Починаючи з 1 січня 2022 року КЕП дозволятиметься використовувати лише на захищених носіях особистих ключів. Це може бути токен, смарт-картка, мережевий криптомодуль або MobileID. Нововведення стосуються держустанов та комерційних організацій.

Відповідні вимоги вказані у п. 1 постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 № 193.

logo