Модуль аналітики медичних закупівель — знадобиться й замовникам

21 грудня 2018
27
Середній бал: 5 із 5
експерт, координатор розробки моніторингових інструментів «TI Україна»

Дізнайтеся, як використати модуль аналітики, аби ефективніше провести закупівлю та проаналізувати закупівлі лікарських засобів

Для реформи галузі охорони здоров’я, у тому числі закупівель лікарських засобів та медичних виробів, потрібна інформація. Тобто розуміння того, що відбувається із закупівлями на місцевому та міжнародному рівнях, хто й за якими цінами, коли і які закуповує лікарські засоби та медичні вироби.

Електронна си­стема закупівель — 2021: нові електронні поля та інструменти

Нещодавно в Prozorro з’явилось окреме поле, що дає змогу обрати міжнародну непатентовану назву лікарського засобу — МНН. Тож замовникам стало легше вводити дані про предмет закупівлі в систему, а експертам — простіше їх систематизувати й дослідити.

Саме тому команда DoZorro (ГО «ТІ Україна») за підтримки МФ «Відродження» розробила модуль аналітики медичних закупівель.

Із ним легше зрозуміти ситуацію на ринку, побачити, що і як закуповують колеги у вашому чи інших регіонах. А відтак — вирішити, як можна закуповувати ефективніше, і краще підготуватися до закупівлі. Із модулем аналітики замовники зможуть зекономити, а потім використати заощаджені кошти на додаткові закупівлі препаратів, потрібних для своїх пацієнтів.

Покажемо, як користуватися модулем аналітики, якщо хочете зрозуміти:

  • наскільки складно закупити той чи той лікарський засіб;
  • які ліки можна закуповувати разом;
  • яку поставити ціну за одиницю.

Наскільки складно закупити

На сторінці модуля Медичні закупівлі в лівій верхній таблиці доступна інформація про всі МНН, що закуповувалися через систему Prozorro (рис. 1).

Відбір МНН у модулі

Модуль аналітики медичних закупівель — знадобиться й замовникам

Щоб дослідити конкретний лікарський засіб, вибираємо його МНН у відповідній колонці. Візьмемо для прикладу туберкулін, МНН — tuberculin (рис. 2).

Вибір закупівель за МНН

Модуль аналітики медичних закупівель — знадобиться й замовникам

Із відібраних даних випливає: попри те, що постачальників цього лікарського засобу небагато (39), замовникам здебільшого вдається його закупити — успішними є майже 70,1% процедур (рис. 3).

Статистика закупівель за МНН

Модуль аналітики медичних закупівель — знадобиться й замовникам

Разом із чим можна закуповувати

Завжди легше і швидше організувати закупівлю всіх лікарських засобів одним лотом. Проте часто це знижує конкуренцію, а відповідно — шанс заощадити кошти під час торгів та успішно їх провести. А що говорить статистика?

Оцінити вплив об’єднання кількох МНН в одному лоті допоможе графік Середня кількість учасників, розміщений у правому нижньому куті (рис. 1 і 4).

Модуль аналітики медичних закупівель — знадобиться й замовникам

Якщо проаналізувати закупівлі туберкуліну, на графіку побачимо, що закупівля лише цього лікарського засобу приваблює в середньому більше учасників на торги, ніж його поєднання з кількома МНН.

Оцінимо, наскільки зростає успішність закупівлі, якщо дотримати принципу «один МНН — один лот». Для цього відберемо лоти, у яких купували лише туберкулін.

Заходимо в розширений фільтр і вибираємо функцію Є лише одна позиція у лоті (рис. 5 і 6).

Рис. 5. Відкриття розширених фільтрів

Модуль аналітики медичних закупівель — знадобиться й замовникам

Рис. 6. Вибір функції Є лише одна позиція у лоті

Модуль аналітики медичних закупівель — знадобиться й замовникам

Бачимо, що коли замовник закуповував туберкулін окремо від решти препаратів, шанс успішно завершити закупівлю зростав.

Буває, що замовнику потрібно закупити лікарський засіб і він вагається, включати один лікарський засіб в один лот з іншим препаратом чи ні. Радимо в цій ситуації зважити:

  • наскільки лікарський засіб рідкісний;
  • скільки є його потенційних постачальників;
  • як вдається його закуповувати іншим замовникам.

Наприклад, якщо включити sofosbuvir and ledipasvir в один лот з іншими лікарськими засобами, це в рази зменшить кількість потенційних постачальників. А отже, позначиться на успішності закупівлі загалом (рис. 7).

Статистика успішно завершених закупівель

Модуль аналітики медичних закупівель — знадобиться й замовникам

logo