Оприлюднюємо відомості на порталах Data, Є‑data, ProZorro: що, де, коли

22 березня 2018
8
Середній бал: 5 із 5
  • Теми:

Від 425 грн до 25 500 грн — розмір штрафу за неоприлюднення інформації на веб-порталах Data, Є-data, ProZorro. Що, де та коли мають оприлюднити органи державної влади і місцевого самоврядування, установи, аби перевіряльники не притягнули до відповідальності?

Оприлюднюємо відомості на порталах Data, Є‑data, ProZorro: що, де, коли ІВАН ЛЕВАДСЬКИЙ,експерт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ

10 підстав, коли замовник зобов'язаний відхилити учасникаДіяльність органів державної влади і місцевого самоврядування, установ, які вони створюють, має бути прозорою й публічною. Це не побажання, а прописані у законодавстві вимоги. Аби органи і установи, що мають справу з бюджетними коштами, могли ці вимоги виконати, наразі функціонують три портали:

  • єдиний державний веб-портал відкритих даних Data, data.gov.ua (далі — веб-портал Data);
  • єдиний веб-портал використання публічних коштів Є-data, spending.gov.ua (далі — веб-портал Є‑data);
  • веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель ProZorro, prozorro.gov.ua (далі — ProZorro).

Зупинимось на кожному детальніше, аби зрозуміти, хто й коли оприлюднює на них ті чи ті відомості.

Портал Data

Порядок оприлюднення публічної інформації на веб-порталі Data регламентують:

Оприлюднюють публічну інформацію у формі відкритих даних, тобто у такому форматі, що дає змогу обробляти її автоматизовано електронними засобами, забезпечити вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.

Хто оприлюднює

Розпорядників інформаціїї, тобто тих, хто зобов’язаний оприлюднювати інформацію на веб-порталі Data, визначає частина 1 статті 13 Закону № 2939. З-поміж них: суб’єкти владних повноважень, у т. ч. органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування; юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів; суб’єкти господарювання — монополісти.

Які зміни врахувати

Перелік наборів даних, що їх мають оприлюднити розпорядники інформації у формі відкритих даних, міститься у додатку до Положення № 835.

Нещодавно Положення № 835 зазнало змін. Завдячувати потрібно постанові КМУ «Про внесення змін до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» від 20.12.2017 № 1100, що набрала чинності 09.02.2018.

Відтак, з переліку наборів даних, які потрібно оприлюднювати на веб-порталі Data урядовці вилучили:

Не оприлюднюють на веб-порталі Data

звіти про використання бюджетних коштів та річні плани закупівель

Це варто було зробити ще 2015 року. Адже такі звіти вже оприлюднюють на веб-порталі Є-data, а річні плани  на порталі ProZorro.

Та й з огляду на норми Закону № 2939 бюджетні установи мають лише оприлюднювати та надавати відповідну інформацію за запитами. Тож тепер бюджетна установа на цьому порталі оприлюднює виключно звіти щодо задоволення запитів на інформацію.

Під час їх задоволення врахуйте, що доступ не обмежений до:

  • прізвищ, імен, по батькові фізичних осіб і найменувань юридичних осіб, які отримали у власність чи користування комунальне майно;
  • копій відповідних документів (постанова ВАСУ від 08.11.2016 № 21-3001а15).

Якщо посадова особа обмежить доступ до цих відомостей, їй загрожуватиме адмінштраф за статтею 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП).

Звіти щодо задоволення запитів на інформацію оприлюднюють якнайшвидше. Адже з дня їх затвердження до дня оприлюднення не повинно минути 5 робочих днів.

Для органів державної влади та місцевого самоврядування перелік відомостей, які потрібно оприлюднювати, у додатку до Положення № 835 урядовці розширили.

Під час тендеру учасник подав скаргу ➤ Як діяти замовнику?

Портал Є-data

На веб-порталі Є-data оприлюднювати відомості потрібно за:

У службовому кабінеті розпорядники та одержувачі коштів державного і місцевих бюджетів оприлюднюють відомості у розділах «Договори» та «Звіти».

Так, у розділі «Договори» оприлюднюють відомості про усі укладені протягом кварталу договори з усіма додатками, додаткові угоди, а також акти, накладні, що підтверджують виконання договору та штрафні санкції (за наявності).

У розділі «Звіти» оприлюднюють власне звіти про:

  • відрядження;
  • надходження та використання коштів загального фонду (форми 2д, 2м);
  • надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги (форми 4-1д, 4-1м);
  • надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень (форми 4-2д, 4-2м);
  • надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форми 4-3д, 4-3м);
  • надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів (форма 4-4д);
  • надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій) (форми 4-3д.1, 4-3м.1);
  • заборгованість за бюджетними коштами (форми 7д, 7м);
  • заборгованість за окремими програмами (форми 7д.1, 7м.1).

Аби оприлюднити усі ці відомості, є 35 календарних днів після закінчення звітного кварталу.

Портал ProZorro

Через авторизовані електронні майданчики органи державної влади та місцевого самоврядування, установи як замовники оприлюднюють інформацію про закупівлі на порталі публічних закупівель ProZorro. Відомості з усіх майданчиків відображаються автоматично на порталі ProZorro. Оприлюднювати інформацію на цьому порталі потрібно у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922).

Замовники, які проводять допорогові закупівлі не через електронну систему закупівель, обов’язково також оприлюднюють на порталі ProZorro звіт про укладені договори, якщо вартість предмета закупівлі перевищує 50 000 грн.

Які документи й коли мають оприлюднити замовники, див. у Таблиці 1.

Оприлюднює ці відомості секретар тендерного комітету або уповноважена особа замовника.

Таблиця 1

Строки оприлюднення інформації про закупівлі
Назва документаСтрок, к. дн.Відлік строку
Річний план, додаток до річного плану, зміни до них5з дня затвердження
Оголошення про проведення процедури закупівлі≤ 15
≤ 30
до дня розкриття тендерних пропозицій;
до дня розкриття тендерних пропозицій для європейських торгів
Тендерна документація
Зміни до тендерної документації1із дня прийняття рішення про їх внесення
Роз’яснення до тендерної документаціїіз дня надання роз’яснень
Оголошення з відомостями про укладену рамкову угоду7із дня укладення рамкової угоди
Протокол розкриття тендерних пропозицій1у день розкриття пропозицій
Повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції1із дня прийняття такого рішення
Протокол розгляду тендерних пропозицій1із дня затвердження
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю1із дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі
Інформація про відхилення тендерної пропозиції учасника1із дня прийняття рішення про відхилення
Договір про закупівлю2із дня його укладення
Звіт про результати проведення процедури закупівлі1із дня оприлюднення договору про закупівлю
Повідомлення про внесення змін до договору3із дня внесення змін
Звіт про виконання договору3із дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання
Звіт про укладені договори1із дня укладення договору
Повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися1із дня прийняття такого рішення

Ви отримаєте ➡️Навчання у зручному онлайн-форматі ➡️ Відеолекції від провідних експертів ➡️Сертифікат про підвищення кваліфікації від Юридичного університету Ярослава Мудрого

Відповідальність

За неоприлюднення на веб-порталах Data, Є-data, ProZorro відомостей законодавство передбачає адміністративну відповідальність у вигляді штрафу. Розмір штрафів наведемо у Таблиці 2.

Таблиця 2

Розмір штрафів за неоприлюднення інформації
Веб-порталАдмінштраф за порушення, вчинене протягом рокуПідстава
впершеповторно
нмдг*грннмдггрн
Data25-50425,00-850,0060-801020,00-1360,00Ст. 212-3 КпАП
Є-data
ProZorro700-100011 900,00-17 000,001000-150017 000,00-25 500,00Ст. 164-14 КпАП
*нмдг — неоподатковуваний мінімум доходів громадян, що дорівнює 17 грн

За повноту та достовірність інформації, оприлюдненої на веб-порталі ProZorro, відповідальність несуть голова та секретар тендерного комітету замовника або уповноважена особа.

logo