Авторизація майданчиків: пам’ятка для замовників

19 травня 2016
11
Середній бал: 5 із 5
  • Теми:

Законом про публічні закупівлі передбачено, що замовники мають проводити торги та оприлюднювати інформацію в електронній системі закупівель через авторизовані майданчики. Ця вимога з 1 квітня стала обов’язковою для центральних органів виконавчої влади та монополістів. Отож з’ясуємо, що слід знати замовникам про роботу з майданчиками

Авторизація майданчиків: пам’ятка для замовниківРОСІНА СТАРЧУК,головний редактор журналу «Держзакупівлі»

Як визначити предмет закупівлі: 6 ключових акцентівПочинаючи з 1 квітня поточного року для центральних органів виконавчої влади (ЦОВВ) та монополістів настав час працювати за Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон про публічні закупівлі). Нагадаємо, що решта замовників до 1 серпня працюють відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VII.

Тож ЦОВВ та монополісти відтепер мають проводити свої закупівлі через авторизовані майданчики. Таким замовникам, перш ніж оголошувати закупівлю, слід перевірити наявність необхідного рівня акредитації їх майданчика.

Нормативне врегулювання

Зауважимо, що систему ProZorro визначено як веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель у складі електронної системи закупівель відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону про публічні закупівлі, за адресою в мережі інтернет: www.prozorro.gov.ua. Про це, зокрема, зазначено в наказі Мінекономрозвитку від 18.03.2016 № 473.

Вимоги до функціонування електронної системи закупівель, процедуру проведення авторизації електронних майданчиків, умови підключення та випадки відключення їх від електронної системи, а також вимоги до майданчиків та відповідальність авторизованих електронних майданчиків визначає Порядок функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 (далі — Порядок).

Рівні акредитації

Всього є чотири рівні акредитації майданчиків. Авторизація електронного майданчика може бути здійснена за одним або кількома рівнями акредитації залежно від користувачів, яким надають послуги, та порядку здійснення закупівлі, а саме:

  • перший рівень — надання послуг замовнику в разі здійснення ним закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, визначену в частині 1 статті 2 Закону про публічні закупівлі;
  • другий рівень — надання послуг учаснику, що бере участь у закупівлях, вартість яких є меншою за вартість, визначену в частині 1 статті 2 Закону про публічні закупівлі;
  • третій рівень — надання послуг замовнику в разі здійснення ним закупівель відповідно до порядку, визначеного Законом про публічні закупівлі;
  • четвертий рівень — надання послуг учаснику, що бере участь у закупівлях, порядок здійснення яких визначений Законом про публічні закупівлі.

Отож для проведення процедури закупівлі замовнику потрібно, аби майданчик мав перший й третій рівні акредитації, оскільки саме вони дають право майданчику працювати із замовниками.

Зауважимо, на майданчиках, які мають перший рівень акредитації, замовник зможе оголосити закупівлі лише на допорогові суми, тобто до 200 тис. грн. для товарів та послуг, до 1,5 млн. грн. — для робіт. А якщо замовник є монополістом — відповідно до 1 млн. грн. і до 5 млн. грн.

На майданчиках, що мають перший та третій рівень акредитації, замовник зможе оголошувати як допорогові, так і надпорогові закупівлі.

Перший рівень

Порядком передбачено, що в разі здійснення акредитації за першим рівнем на авторизованому електронному майданчику замовник безплатно зможе:

  • оприлюднювати інформацію та оголошення про здійснення закупівлі, вартість якої є меншою за ту, що визначена у частині 1 статті 2 Закону про публічні закупівлі;
  • встановлювати строки подання запитів про уточнення оприлюдненої інформації;
  • надавати відповіді на запит про уточнення оприлюдненої інформації та на вимогу щодо усунення порушень;
  • встановлювати строки для подання пропозицій учасниками;
  • застосовувати електронний аукціон з метою оцінки поданих пропозицій;
  • оприлюднювати результати відбору постачальника товару, надавача послуги або виконавця робіт;
  • оприлюднювати звіт про укладені договори.

Третій рівень

У разі якщо електронний майданчик має третій рівень акредитації, це дає можливість замовнику безоплатно:

  • проводити процедури закупівель, визначених Законом про публічні закупівлі;
  • оприлюднювати інформацію та оголошення;
  • вносити зміни до оголошення про проведення процедури закупівлі;
  • вносити зміни до тендерної документації;
  • надавати роз’яснення щодо тендерної документації та повідомляє про рішення щодо усунення порушення за результатами розгляду звернення;
  • надсилати повідомлення відповідно до вимог Закону про публічні закупівлі;
  • отримувати інформацію про скарги, які були подані учасниками;
  • визначати відповідність учасників кваліфікаційним критеріям та переможця процедури закупівлі;
  • розміщувати договір про закупівлю та додаткові угоди.

Як провести спрощену закупівлю на майданчику за 5 кроків

Інформація про майданчики

Інформацію про майданчики та рівні їх акредитації замовник може переглянути на сайті prozorro.gov.ua. Також на цьому сайті можна дізнатися, який майданчик подав заявки на авторизацію, висновки про тестування електронних майданчиків.

Крім того, на prozorro.gov.ua замовник може переглянути рішення Уповноваженого органу про попередню авторизацію того майданчика, який цікавий замовникові. У рішенні буде зазначено, які рівні отримав майданчик.

Рішення про авторизацію електронного майданчика або скасування попередньої його авторизації приймає Уповноважений орган за результатами додаткового тестування та перевірки виконання вимог, установлених у документації на комплексну систему захисту інформації.

Підключення електронних майданчиків до електронної системи закупівель здійснюють протягом 10 робочих днів після оприлюднення рішення щодо нього та тестування на відповідність вимогам, установленим у пунктах 8 і 9 Порядку.

Авторизовані електронні майданчики відповідно до рівня акредитації надають послуги замовникам і забезпечують на безплатній основі рівний доступ усім користувачам до інформації про закупівлі.

Вимоги до авторизованих майданчиків

Авторизовані електронні майданчики повинні відповідати вимогам щодо наявності залежно від рівня акредитації, зокрема:
• інформаційно-телекомунікаційної системи, що забезпечує здатність розміщення не менш як 2000 оголошень про проведення процедури закупівлі в день, — для авторизованих електронних майданчиків за третім рівнем акредитації відповідно до пункту 12 цього Порядку;
• основних і резервних інформаційно-телекомунікаційних систем, що створені з використанням сучасних технологій, технічних засобів та програмних рішень, які забезпечують функціонування та відмовостійкість роботи електронного майданчика;
• загальнодоступних засобів телекомунікацій, що не обмежують участі учасників у процедурах закупівлі та доступу користувачів до інформації про закупівлі;
• можливості здійснювати обмін інформацією з використанням інтернету;
• інструкції з детальною інформацією про користування таким електронним майданчиком, описом умов реєстрації та механізму завантаження документів для участі в тендерах. Інструкція українською мовою має бути розміщена на сайті електронного майданчика.

logo