Порядок оприлюднення інформації про закупівлі в ЕСЗ

1 червня 2022
1707
Середній бал: 5 із 5

У замовників все ще залишаються питання щодо окремих вимог та процедури внесення відомостей в ЕСЗ, а за Постановою № 169 їх стало ще більше. Проконсультуємо, хто і яку інформацію має оприлюднити в ЕСЗ у разі закупівлі товарів, робіт, послуг в умовах воєнного стану. Розставимо всі крапки над «і», щоб допомогти закупівельникам бути впевненими у своїх діях, вчасно оприлюднити належну інформацію та уникнути відповідальності за її затримку.

Оприлюднення інформації на E-DATA: від реєстрації до відповідальності
Оксана Соколовашеф-редактор
Чи повинне комунальне підприємство у воєнний час оприлюднювати акти виконаних робіт на Єдиному вебпорталі використання публічних коштів?

Яка інформація вважається автентичною

Інформація щодо публічних закупівель потрапляє в ЕСЗ від замовників, централізованих закупівельних організацій (далі — ЦЗО), учасників, постачальників, органів оскарження та органів держфінконтролю двома шляхами:

  • у складі документів, завантажених через їхні автоматизовані робочі місця (далі — АРМ);
  • через уведення в електронні поля, визначені адміністратором.

Іноді трапляється, що відомості, уведені в електронні поля ЕСЗ, не відповідають відомостям у завантажених документах. І тоді постає питання автентичності інформації , тобто її достовірності, дійсності, справжності.

Запам’ятайте, згідно з п. 3 Порядку № 1082 у разі зазначеної невідповідності автентичною буде та інформація, яку розміщено шляхом заповнення електронних полів.

Закупівлі до 50 тисяч за Постановою № 169

Інформація про джерело фінансування закупівлі: обов’язкова чи ні

Передусім пояснимо, чому виникає це запитання. Раніше форми документів, а з ними — і обов’язкові поля, в які замовник мав вводити наявну інформацію в ЕСЗ, було затверджено наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490.

Серед цих затверджених форм було і оголошення про проведення відкритих торгів (далі — оголошення), в якому під пунктом 102 вимагалося повідомляти про джерело фінансування закупівлі. Тому в ЕСЗ було реалізовано відповідне обов’язкове поле для введення. Тобто замовники повинні були зазначати в оголошенні джерело фінансування.

Проте в липні минулого року Наказ № 490 втратив чинність .

Натомість, перелік інформації, яку замовник має оприлюднювати в ЕСЗ, установлено самим Законом № 922.

Зокрема, у ч. 2 ст. 21 Закону передбачено, яку саме інформацію має містити оголошення. Щодо джерела фінансування тут немає жодної згадки. Щоправда, Закон дозволяє замовнику зазначати в оголошенні, крім обов’язкових відомостей, перелік яких складається з 12 пунктів, «іншу інформацію».

Так само в Порядку № 1082 не передбачено, що замовник має вводити в оголошенні інформацію про джерело фінансування. Крім того, Порядок не зобов’язує замовника заповнювати всі без винятку поля, реалізовані в ЕСЗ. У ньому лише сказано, що інформація для оприлюднення розміщується шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих у системі.

Виходячи зі сказаного, робимо висновок, що зазначати в оголошенні джерело фінансування закупівлі не обов’язково. Проте ніхто не забороняє замовнику це робити, якщо він того бажає. 

Чи можуть аудитори звернути увагу на відсутність інформації про джерело фінансування?

Так, контролери можуть звернути увагу на це.

Тому замовнику слід бути готовим до того, що йому доведеться аргументувати свої дії як такі, що відповідають Закону № 922 та чинним підзаконним актам.

Якщо ж замовник прагне уникнути зайвих запитань з боку аудиторів, то йому варто не пошкодувати часу і ввести у відповідному полі ЕСЗ інформацію про джерело фінансування.

Алгоритм дій замовника в разі технічного збою

Під час унесення та/або заповнення замовником інформації про публічні закупівлі через АРМ може статися технічний збій.

Як діяти в такій ситуації? Адже через це замовник може не встигнути вчасно розмістити та оприлюднити інформацію, що вважатиметься порушенням Закону про закупівлі. А за неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі службовим, посадовим, уповноваженим особам замовника загрожує штраф у розмірі 100 НМДГ згідно з частиною першою ст. 16414 КУпАП. Увага! За новою редакцією закону, йдеться саме про порушення строку, а не порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі.

Порядок оприлюднення інформації про закупівлі в ЕСЗ
ЯРОСЛАВА ДУБРОВА,консультантка з публічних закупівель, Київ
17 грн & 1050 грн — на основі чого рахувати адміністративну та кримінальну відповідальність закупівельника? Пояснимо вимоги законодавства і порахуємо разом, коли і який показник беруть за основу

Алгоритм дій  за таких обставин прописано в п. 6 Порядку № 1082.

Отже, якщо стався збій під час внесенні інформації через АРМ, технічну підтримку отримують:

  • замовник, ЦЗО, учасник, постачальник — на авторизованому електронному майданчику, на якому вони вносили та заповнювали інформацію/документи;
  • орган оскарження та органи держфінконтролю — від адміністратора.

За необхідності вони можуть виконати дії повторно відповідно до вимог та в межах строків, встановлених Законом № 922 (п. 6 Порядку № 1082).

Увага! Головне у правилі розміщення інформації під час технічного збою в системі є її розміщення не тільки повторно, а й відповідно до вимог та в межах строків, установлених Законом № 922.

До того ж, замовнику варто письмово звернутися до електронного майданчика, ДП «Прозорро» та отримати відповідь-підтвердження технічної проблеми в ЕСЗ. У майбутньому, якщо аудитори складуть адмінпротокол про порушення (невчасне оприлюднення інформації про закупівлю) і справа дійде до суду, така відповідь допоможе замовнику довести, що причиною затримки стала неналежна робота системи, а не його вина.

Ключові настанови щодо оприлюднення інформації про закупівлю в ЕСЗ 

На підставі аналізу Порядку № 1082 можна вивести такі ключові настанови:

  • інформація вважається оприлюдненою/розміщеною, якщо вона є в ЕСЗ в інтерактивному режимі реального часу;
  • датою та часом оприлюднення/розміщення інформації в ЕСЗ є дата та час унесення та заповнення інформації через АРМ замовника, ЦЗО, учасника, постачальника, органу оскарження, органів держфінконтролю;
  • після внесення інформації на майданчик та завантаження документів слід перевірити, чи з’явилися вони в ЕСЗ в інтерактивному режимі (тобто чи не стався якийсь збій), а також чи підтягнула система КЕП;
  • замовник/ЦЗО/учасник/постачальник може вносити зміни до інформації, яку вже оприлюднено на вебпорталі, лише у випадках, передбачених Законом № 922;
  • інформацію, яку згідно із Законом № 922 додатково слід оприлюднювати англійською мовою, зокрема, оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, замовник, ЦЗО розміщують в ЕСЗ одночасно з інформацією українською мовою;
  • інформація про публічні закупівлі розміщується/оприлюднюється замовниками/ЦЗО / органами оскарження / органами держфінконтролю самостійно та безоплатно.


Оприлюднення інформації про закупівлі у воєнний час

Проконсультуємо, хто і яку інформацію має оприлюднити в ЕСЗ у разі закупівлі товарів, робіт, послуг в умовах воєнного стану за Постановою № 169

Забезпечити оприлюднення в ЕСЗ інформації про закупівлю — одна з важливих функцій уповноваженої особи замовника, яка проводить закупівлі за Законом № 922. Таку саму функцію має виконати особа, відповідальна за закупівлі товарів, робіт, послуг, які в умовах воєнного стану замовник проводить відповідно до Постанови № 169.

Порядок оприлюднення інформації про закупівлі в ЕСЗУВАГА До відома - відповідальною особою за закупівлі, які відбуваються згідно з Постановою № 169, може бути будь-яка визначена замовником службова, посадова особа замовника. На цьому наполягає Мінекономіки (лист від 09.03.2022 № 3304-04/9472-06)

Проаналізуймо, яку інформацію і коли має оприлюднити відповідальна особа за результатами закупівлі, яку провела за Постановою № 169.

ДЕТАЛЬНІ ПОЯСНЕННЯ ВІД ЕКСПЕРТА

logo