Який майданчик Прозорро обрати

26 травня 2021
487
Середній бал: 5 із 5

Знаєте, що для закупівель через Prozorro Market насамперед треба вибрати е-майданчик, але не знаєте як та який обрати? Визначились з е-майданчиком, але не розумієте, як з ним працювати? Досі сумніватися, дізнайтеся правила роботи на майданчиках Prozorro просто зараз.

Що таке авторизований електронний майданчик

До складу електронної системи закупівель (далі – ЕСЗ) входить вебпортал Уповноваженого органу з питань закупівель та авторизовані електронні майданчики (далі – е-майданчик), між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.

Як почати працювати в ЕСЗ ➤ Експрес-курс із закупівель до 50 тисяч

Отже, е-майданчик є частиною ЕСЗ. Виходячи з визначення, наданого в п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону про публічні закупівлі (далі – Закон № 922),  е-майданчик – це інформаційно-телекомунікаційна система, авторизована Уповноваженим органом з питань закупівель.

За допомогою такого онлайн-сервісу, як е-майданчик, будь-який замовник та учасник може:

  • реєструватися;
  • розміщувати, отримувати, передавати інформацію та документи під час закупівель;
  • користуватися сервісами з автоматичним обміном інформацією.

Е-майданчик, так само як і ЕСЗ загалом, має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах».

А що таке авторизація е-майданчика?

Це його підключення до вебпорталу Уповноваженого органу. Таке підключення здійснюється за рішенням Уповноваженого органу (тобто Мінекономрозвитку) на підставі рішення комісії.

Авторизація е-майданчиків та прийняття рішення про їх відключення від ЕСЗ входять до основних функцій Уповноваженого органу.

Процедуру проведення авторизації е-майданчиків, умови підключення та відключення їх від ЕСЗ, вимоги до е-майданчиків та відповідальність операторів авторизованих е-майданчиків визначено в Порядку, затвердженому постановою КМУ від 24.02.2016 № 166 (далі – Порядок № 166).

На яких майданчиках працює Prozorro Market?

Усі дії учасників закупівель здійснюються через особистий кабінет на е-майданчику.

Е-майданчик через кабінет:

  • повідомляє постачальника про наявність замовлень;
  • роз’яснює та забезпечує можливість змінити ціну товару, умови постачання, інформацію про наявність або відсутність товару.

В ЕСЗ реалізовано можливість закупівлі держзамовниками товарів широкого вжитку на допорогові (поки що) суми через е-каталог «Prozorro Market». Цей каталог, як і вся інша інформація щодо закупівель, міститься в центральній базі даних (далі – ЦБН). Підключені до е-каталогу майданчики отримують інформацію з нього й відображають її у своєму розділі «Prozorro Market».

На сьогодні до Prozorro Market мають доступ такі майданчики:

  • e-tender.ua
  • zakupki.prom.ua
  • dzo.com.ua
  • tenders.all.biz
  • smartTender.biz
  • tenderonline.

Чим відрізняються майданчики Прозорро

Замовники мають право працювати з будь-яким авторизованим майданчиком. Інформацію про акредитацію можна перевірити на сайті ProZorro.

Усі майданчики працюють за єдиною процедурою та відображають однакову інформацію з е-каталогів. Проте кожен з них має власний інтерфейс, установлює свої фільтри для пошуку, пропонує свої додаткові послуги для користувачів, має свій рівень акредитації.

Тож замовник може зареєструватися на декількох майданчиках, щоб вибрати більш зручний для себе інтерфейс та оцінити якість служби підтримки.

Однак незалежно від того, який майданчик обрав замовник, після оголошення процедури закупівлі інформація потрапляє до ЦБД і поширюється на всі майданчики.

А учасники можуть торгуватися в онлайн-режимі з будь-якого електронного майданчика, адже модуль аукціону також є єдиним.

Під час вибору е-майданчика дуже важливо перевірити його на предмет інформаційної безпеки, тобто чи є в нього атестат комплексної системи захисту інформації (атестат КСЗІ) за результатами експертизи. Адже не кожен е-майданчик має такий підтверджувальний документ, і тому Мінекономіки може відключити його від ЕСЗ.

А як бути, якщо замовник працює на е-майданчику, якому загрожує відключення від ЕСЗ?

Після переведення майданчика у статус «Відключений» замовник має вибір:

  • або завершити розпочаті на ньому закупівлі, але в такому разі інструмент для створення нових оголошень буде недоступним;
  • або перенести розпочаті закупівлі з одного майданчика на інший. ЕСЗ дозволяє таке перенесення, але для цього потрібно отримати у свого майданчика ключ переходу.

Який майданчик Прозорро обрати
НАТАЛІЯ ЗАЄЦЬ,консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ
Замовник може відхилити тендерну пропозицію учасника лише з підстав, передбачених законом. Допоможемо не допустити помилок.

Режим роботи майданчиків та ЕСЗ

Е-майданчики мають забезпечити доступ до всіх сервісів у робочий час.

Згідно з п. 2 Порядку № 166 робочим часом визначено інтервал часу з 08:00 до 18:00 год з понеділка до п’ятниці (крім вихідних та святкових днів). Проведення технічно-профілактичних робіт на е-майданчиках можливе лише в неробочий час.

ЕСЗ працює цілодобово і без вихідних, за винятком перерв на планові профілактичні роботи і позапланових технічних перерв. Адміністратор ДП «Прозорро», який проводить такі роботи, надсилає повідомлення про час і строки таких робіт операторам е-майданчиків, які, у свою чергу, розміщують таку інформацію на своїх майданчиках.

Правила роботи на майданчиках Прозоро

Вимоги до доступу

Закон № 922 гарантує безоплатний та вільний доступ до інформації в ЕСЗ. А оператори е-майданчиків мають забезпечувати цю гарантію, зокрема, надаючи рівний доступ:

  • замовникам — до організації закупівель;
  • учасникам торгів — до участі в закупівлях.

За відсутність доступу до ЕСЗ через е-майданчик, через що користувачі не можуть вчиняти будь-які дії і процедури, протягом однієї години в робочий час (5 і більше разів) оператор е-майданчика сплачує штраф згідно з пп. 2 п. 25 Порядку № 166.

Які вимоги до КЕП учасника можна встановлювати

Вимоги до документів

За зміст інформації, яка оприлюднюється в ЕСЗ, відповідає користувач. Проте е-майданчику надано право контролювати таку інформацію та повідомляти користувача, виявивши дані неналежного змісту. Про це він повідомляє також комісію з розгляду питань діяльності ЕСЗ (яка утворюється Уповноваженим органом).

Якщо розміщена інформація має шкідливий та образливий характер або не стосується закупівлі, за рішенням зазначеної комісії Мінекономрозвитку надає оператору е-майданчика дозвіл зняти її з оприлюднення.

Вимоги до мови

В ЕСЗ інформація розміщується українською мовою.

Для написання українських слів не можна використовувати латинські чи інші символи, за винятком, якщо українські літери чи символи спотворюють написання:

  • інтернет-адреси та електронної пошти;
  • назв торговельних марок / знаків для товарів і послуг;
  • загальноприйнятих міжнародних термінів.

Можна розміщувати в ЕСЗ інформацію і англійською мовою, але додатково. І то за умови, що е-майданчик надає таку можливість. Водночас автентичною буде інформація, розміщена українською мовою.

logo