Закупівля комунальних послуг 2021

21 травня 2021
58
Середній бал: 5 із 5

Щоб не помилитися під час закупівлі комунальних послуг на 2021 рік, дізнайтеся, якими нормативними актами керуватися, які КЕКВ використовувати та як правильно визначити предмет такої закупівлі.


У ринку житлово-комунальних послуг є свої певні особливості. В зв'язку з цим замовникам, які є закупівельниками і споживачами таких послуг, треба знати, які вимоги встановлені Законом.

Якими документами керуватися

Функціонування ринку в галузі житлово-комунальних послуг регулюється наступними підзаконними актами.

• постанови Кабінету міністрів України:

• накази Мінрегіону:

Закупівлі електроенергії у постачальника «останньої надії»

КЕКВ для комунальних послуг

Для окремих товарів і послуг (зокрема комунальних) КЕКВ визначаються згідно з наказом Мінфіну «Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету» від 12.03.2012 № 333, а саме:

  • 2270 «Оплата комунальних послуг та енергоносіїв»: оплата бюджетними установами (організаціями) комунальних послуг та енергоносіїв, включаючи оплату енергоносіїв для виробничих та громадських потреб та оплату енергосервісу;
  • 2271 «Оплата теплопостачання»: оплата теплової енергії, виробництва, транспортування та постачання, оплата послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води та пари;
  • 2272 «Оплата водопостачання та водовідведення»: оплата води, водопостачання, оплата послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
  • 2273 «Оплата електроенергії»: плата за електроенергію (у т. ч. за освітлення вулиць), включаючи оплату послуг з її передачі, розподілу та постачання, перетікання реактивної електричної енергії;
  • 2274 «Оплата природного газу»: плата за природний газ, включаючи оплату послуг з розподілу природного газу, зберігання, постачання та транспортування; оплата скрапленого (балонного) газу;
  • 2275 «Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг»: оплата інших енергоносіїв, які використовують у процесі виробництва теплоенергії або іншого виду енергії; оплата інших комунальних послуг, в т. ч. послуг із поводження з побутовими відходами;
  • 2276 «Оплата енергосервісу»: оплата енергосервісу у межах суми скорочення видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв (порівняно з видатками, які були б здійснені за відсутності енергосервісу).

Закупівля комунальних послуг 2021
ЯРОСЛАВА ДУБРОВА,консультант з публічних закупівель, Київ
Чи може замовник у тендерній документації на закупівлю електроенергії передбачити умови, які завадять учаснику занизити ціну на аукціоні, навіть коли інструмент аномально низької ціни не спрацює? Чи можна прописати умови, щоб запобігти наслідкам такого зниження в майбутньому, — коли постачальник постійно піднімає ціну додатковими угодами?

Предмет закупівлі для комунальних послуг

На цьому етапів важливими є назви комунальних послуг. Для вірного визначення предмета закупівлі для комунальних послуг зверніться до Закону № 2189.

Крім того, правила, за якими визначають предмет закупівлі в галузі публічних закупівель встановлюються положеннями Закону № 922 та Порядку № 708.

Предмет закупівлі товарів та послуг визначається замовником (див. п. 1, 3 розділу І Порядку № 708):

  • згідно з пунктами 21 та 34 частини 1 статті 1 Закону № 922 і згідно з національним класифікатором України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 23.12.2015 № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник);
  • згідно з показником четвертої цифри основного словника.

На додачу до назви предмета закупівлі, яка визначається відповідно до четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, варто зазначити також конкретну назву цього предмета закупівлі (в нашому випадку зазначається назва комунальної послуги).

Постачання теплової енергії: товар чи послуга

В Законі № 2189 вказується, що треба зазначати наступні назви комунальних послуг:

  • централізоване водопостачання;
  • постачання гарячої води;
  • централізоване водовідведення;
  • постачання та розподіл природного газу;
  • постачання теплової енергії;
  • поводження з побутовими відходами;
  • постачання та розподіл електричної енергії.

Закупівля електроенергії для гуртожитків та ліфтів

Укладання договорів з закупівлі комунальних послуг

Згідно з Законом № 2189 від споживачів вимагається укладення договорів щодо надання всього комплексу житлово-комунальних послуг. Такий механізм був впроваджений законодавцями для того, щоб на ринку не було монополії.

Види договорів

В галузі житлово-комунальних послуг споживачі можуть укладати:

• індивідуальні договори — коли облік послуги, що надаються, ведеться:

  • на вході в будинок і на вході в квартиру;
  • тільки на вході в будинок;

• колективні договори, які укладає:

  • від імені та за дорученням співвласників управитель або інша уповноважена особа (зокрема ОСББ);
  • колективний споживач, яким може виступати юридична особа, що об’єднує індивідуальних споживачів, а саме ЖБК або ОСББ.

Внесення змін до договору

Законодавством передбачено, що ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, окрім тих випадків, коли закон встановлює регулювання цін (тарифів) (ч. 1 ст. 10 Закону № 2189). В такому разі ціни (тарифи) на комунальні послуги мають встановлюватися місцевими органами влади або НКРЕКП.

У випадку ухвалення рішення про будь-яку зміну цін (тарифів) на комунальні послуги надавач комунальних послуг має повідомити про таку зміну споживачів протягом 15 днів з дати введення її у дію і в цьому повідомленні навести посилання на рішення відповідних органів.

logo