Період уточнення інформації про закупівлю в спрощеній закупівлі (з урахуванням змін від 26.06.2021 р.)

29 липня 2021
224
Середній бал: 5 із 5
експерт, адвокатка зі спорів з контролюючими органами, консультантка з закупівель

Замовники не завжди розуміють, як правильно діяти у період, коли інформація щодо спрощеної закупівлі уточнюється. Тож з’ясуймо, які строки уточнення інформації у спрощеній закупівлі після внесення змін до Закону № 922, як замовник бачитиме запит учасника. І головне — чи обов’язково на нього відповідати

Уточнення інформації як етап спрощеної процедури

Відповідно до приписів п. 2 ч. 2 ст. 14 Закону № 922 одним з етапів спрощеної закупівлі є уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.

❗️ Нові зміни в Законі про публічні закупівлі: що врахувати

Суть уточнення полягає у тому, що потенційному учаснику дається можливість отримати додаткову (детальну та таку, що не містить двозначного трактування) інформацію:

  • щодо змісту оголошення про спрощену закупівлю. Наприклад, якщо потенційний учасник не розуміє, чи йому потрібно подавати лише договір про виконання аналогічного договору, або докази його належного виконання (тут йдеться про те, які саме документи надати: договори, листи-відгуки тощо);
  • щодо вимог до предмета закупівлі. Наприклад, замовник означив, що хоче придбати цитрусові фрукти, але не вказав, які саме. Або вказав, що потрібні послуги з покривання дахів та не означив деталі (шифером, металом, черепицею тощо);
  • про вимогу щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. На практиці, зазвичай, йдеться про дискримінацію. Наприклад, вимога надати три аналогічні договори, хоча й одного достатньо.

Строки уточнення інформації в спрощеній процедурі

Як вбачається з приписів п. 8 ч. 3 ст. 14 Закону № 922, в оголошені про проведення спрощеної закупівлі, вказується період уточнення інформації, але його строк повинен бути не менше трьох робочих днів, з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель.

Що уточнюють учасники, і в якій формі це бачить замовник

Як було зазначено вище, учасники можуть уточнити певні нюанси щодо змісту оголошення або щодо вимог до предмета закупівлі. Такі можливості надані через те, що часом вимоги сформовані нечітко або мають множинне тлумачення.

Замовник бачить звернення потенційного постачальника в електронній системі закупівель (далі — ЕСЗ) в електронній формі.

Важливо! За приписами ч. 7 ст. 14 Закону № 922 всі  звернення від потенційних постачальників автоматично оприлюднюються в ЕСЗ — без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.

Чи обов’язково відповідати на запит учасника

Так, обов’язково. Це вбачається з приписів ч. 7 ст. 14 Закону № 922, де  передбачено, що замовник протягом одного робочого дня з дня оприлюднення звернення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення потенційного постачальника та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.

Які зміни може вносити замовник в період уточнення інформації

На цьому етапі спрощеної закупівлі замовник може вносити зміни:

  • до оголошення про проведення закупівлі;
  • щодо предмета закупівлі.

Важливо! З ч. 7 ст. 14 Закону № 922 вбачається, що зміни можна внести лише до початку строку подання пропозицій. При цьому такі зімни розміщуються та відображаються в ЕСЗ вигляді нової редакції документів.

Чи подовжується строк для надання пропозицій

Так, продовжується. В разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні (ч. 7 ст. 14 Закону № 922).

Важливо! За приписами п.п.9  ч.3 ст.14 Закону № 922,  кінцевий строк подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю.

Отже, замовникам перш за все слід уважно підходити до формування оголошення, щоб воно було чітким, не мало множинного трактування та не було дискримінаційним. А також потрібно постійно моніторити, чи бува, якійсь з потенційних постачальників не надіслав звернення в ЕСЗ.

logo