Внесення змін до оголошення про проведення процедури закупівлі: можливо чи ні

30 червня 2021
744
Середній бал: 5 із 5
експерт, адвокат Адвокатської фірми «Єфімов та партнери»

Оголошення про проведення процедури закупівлі – те, без чого не обходяться конкурентні процедури закупівлі (відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог). А для спрощеної закупівлі таке оголошення взагалі заміняє тендерну документацію. Та часом замовник, розмістивши таке оголошення в електронній системі, виявляє помилку, розбіжність відомостей з тендерною документацією. Що врахувати, якщо потрібно цю помилку виправити?


Оприлюднення оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель є однією із обов’язкових процедур замовника, яку він має реалізувати через авторизовані електронні майданчики в електронній системі закупівель.

Так, згідно з ч. 1 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон):

Так, на виконання вимог ст. 21 Закону у оголошенні про проведення відкритих торгів звикли бачити:

1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
4) очікувана вартість предмета закупівлі;
5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
7) умови оплати;
8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції;
9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
10) дата та час розкриття тендерних пропозицій;
11) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях;
12) математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування).

Коли можливе оскарження у відкритих торгах і як діяти замовнику

В оголошенні про спрощену закупівлю ви ще знайдете й інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі; перелік критеріїв та методику оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв тощо (ч. 3 ст. 14 Закону). Бо ж тендерна документація не готується взагалі. Більше інформації про тендерну документацію знайдете у статтях: «Тендерна документація для спрощених закупівель: перевірте, що саме ви шукаєте», «Тендерна документація: що вимагати від учасників».

Як бачимо, відомостей досить багато. А тому не дивно, що можна допустити помилку, яку хочеться виправити. Або ж виникнуть нові обставини, які мають відображатись в оголошенні.

Однак, як стаття 10 Закону, так і весь Закон у цілому дозволяє вносити зміни лише до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. І це можна зробити протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення.

Натомість Закон не встановлює можливості вносити зміни до оголошення про проведення відкритих торгів. 

Варто зважати у цій ситуації й на судову практику.

Верховний Суд, розглядаючи спір, предметом якого було оскарження висновку Держаудитслужби (постанова від 24.09.2020 у справі №240/9464/19), також вказав: Законом не передбачено внесення змін до оголошення про проведення процедури закупівлі. У цій ситуації мало місце помилкове визначення предмета закупівлі в оголошенні. 

Верховний суд наголосив: оскільки це порушення неможливо усунути, то й торги треба відміняти. 

Тому бажаємо Вам не помилятись. Інакше знайдуться охочі в майбутньому й вже укладений договір оскаржити.

logo