Код ДК для оприлюднення закупівлі канцтоварів

15 липня 2021
408
Середній бал: 5 із 5
експерт, консультантка з публічних закупівель, канд. екон. наук

Здавалося б, що закупівля канцтоварів досить буденна і зрозуміла. Але, ні. Тут є де помилитися, зокрема, неправильно обрати код ДК для деяких канцтоварів, або ж неправомірно поділити предмет закупівлі. Щоб вберехтися від неправомірних дій, дізнайтеся, як правильно оприлюднювати закупівлю канцтоварів.

На стільки бувають різноманітними закупівлі замовників, на стільки ж беззаперечно усі вони купують канцтовари. У сучасному світі складно уявити організацію, якій не були б потрібні, щонайменше, ручки, олівці та папір. За таких умов майже усі замовники повинні здійснювати закупівлю канцтоварів, тож розглянемо на що звернути увагу при оприлюднені такої закупівлі.

Закупівлі комп’ютерної техніки 2021

Відповідно до Закону про публічні закупівлі (далі — Закон), канцтовари — це товар. І цей товар є досить конкурентним.

Предмет закупівлі товарів визначається замовником згідно з пунктом 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.

Найбільш поширений знак Єдиного закупівельного словника (ДК 2015), що застосовується для визначення предмету закупівлі канцтоварів — це 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне». Саме за цим знаком можна знайти і папір для друку, і скоби, і кнопки, —все, що, як правило, потрібно замовнику.

У зазначеному розділі Єдиного закупівельного словника досить широкий перелік канцтоварів. Водночас замовнику потрібно пам’ятати, що відповідно до п. 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях додатково зазначається інформація щодо:

  • назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
  • коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.

Таким чином, замовник повинен чітко установити, яку саме канцелярію він купує відповідно до знака Єдиного закупівельного словника, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.

Наприклад, ДК 021:2015 код 30190000-7 – Офісне устаткування та приладдя різне (Канцтовари, папір А4), а в середині закупівлі зазначити:

  • 30197110-0 Скоби (Скоби для степлера №10);
  • 30199230-1 Конверти (Конверти поштові А4);
  • 30192800-9 Самоклейні етикетки (самоклейні етикетки дрібні);
  • 30192125-3 Маркери (маркери для дошок);
  • 30192125-3 Маркери (маркери для паперу);
  • 30197630-1 Папір для друку (папір А).


В той же час, замовникам варто бути обережними, адже не усі знайомі нам канцтовари мають відповідну назву в Єдиному закупівельному словнику. Наприклад, код 30190000-7 не містить такого предмету як лінійка (мається на увазі лінійка для вимірювання).

Водночас в Єдиному закупівельному словнику є знак 39292500-0 «Лінійки», що знаходиться у класі 39290000-1 «Фурнітура різна» розділу 39000000-2 «МЕБЛІ (У ТОМУ ЧИСЛІ ОФІСНІ МЕБЛІ), МЕБЛЕВО-ДЕКОРАТИВНІ ВИРОБИ, ПОБУТОВА ТЕХНІКА (КРІМ ОСВІТЛЮВАЛЬНОГО ОБЛАДНАННЯ) ТА ЗАСОБИ ДЛЯ ЧИЩЕННЯ».

Таким чином, начебто і знайоме слово, але з огляду на розділ, у якому воно міститься, не можна його застосувати до закупівлі канцтоварів.

У цьому випадку для закупівлі лінійки буде доречніше застосувати наближене визначення, наприклад  30194000-5 «Креслярське приладдя».

Важливо! За будь-яких умов, замовнику не варто намагатися поділити предмет закупівлі канцтоварів, адже це може призвести до порушення та штрафу.

 

logo