Закупівля через Прозорро Маркет

20 липня 2021
469
Середній бал: 5 із 5

Проведення закупівлі товару поза ЕСЗ потребує вміння правильно сформулювати потребу, вивчення ринку, аргументації вибору постачальника та формування звіту про закуплене. І як альтернативний варіант, Prozorro Market пропонує значно простішу процедуру закупівлі необхідного товару. Дізнайтеся, як відбувається закупівля через Прозорро Маркет, щоб полегшити собі роботу.


Прозорро Маркет
— це перший в Україні державний онлайн-магазин, завдяки якому держзамовники мають можливість закуповувати невеликі партії типових товарів, як у звичайному інтернет-магазині.

 закупівлі через прозорро маркет

Закупівлі до 50 тисяч: чи вмієте Ви працювати в ЕСЗ

Для проведення закупівлі через Prozorro Market не потрібно:

  • формувати вимоги до товару та постачальника;
  • перевіряти, чи відповідає товар встановленим характеристикам;
  • визначатись, відхиляти постачальника чи ні.

А оскільки уся відповідальність за закупівлі лежить на ЦЗО, яка є адміністратором е-каталогу, то саме вона відповідає за:

  • технічні вимоги. ЦЗО займається формуванням профілів, що являються технічною специфікацією до товару. Вона слідкує за тим, щоб пропонований постачальниками товар відповідав встановленим вимогам;
  • кваліфікацію. ЦЗО пропонує постачальникам долучатися до умов договору щодо роботи в каталозі. Як тільки постачальники обирають категорію, в якій вони могли б запропонувати свої товари, ЦЗО проводить перевірку установчих  та дозвільних документів, ліцензій, досвіду постачання;
  • ціну. ЦЗО займається просуванням Prozorro Market серед постачальників та рекламою переваг для бізнесу, адже постачальники прагнуть мати конкурентні ціни на товар, що пропонують.

Замовлення у Прозорро Маркет

Особа, відповідальна за закупівлі через Prozorro Market повинна дотримуватися порядку проведення закупівель, встановленого для е-каталогу Prozorro Market.

Зокрема, через підключений до електронного каталогу авторизований майданчик, проводиться аналіз запропонованих у каталозі товарів. І серед переліку пропозицій, обирається ту, яка:

  • найбільше відповідає технічним характеристикам, що висуваються до предмета закупівлі;
  • дозволяє в результаті закупівлі отримати нижчу вартість, ніж та, що була внесена до річного плану закупівлі.

Таким чином, відповідно до вимог Порядку №822, якщо вартість закупівлі нижча 50 тис. грн, замовником проводиться відбір постачальника:

  • в електронній формі заповнюються дані стосовно найменування товару, його кількості, строків, місця, способу поставки та умов оплати. Таким чином формується замовлення у е-каталозі;
  • згідно принципів закупівель, що визначені у статті 5 Закону №922.

Тож розгляньмо послідовність дій при формуванні замовлення на прикладі функціоналу електронного майданчика Е-Тендер, який дозволяє замовнику проводити закупівлю в е-каталогах.

Алгоритм закупівлі через Прозоро Маркет

По-перше, потрібно зайти в особистий кабінет на майданчику.

По-друге, перейти до вкладки «Prozorro Market».

По-третє, використовуючи фільтри, вибрати необхідний предмет закупівлі. Перейшовши за обраним предметом, будуть відображені усі найменування із такими характеристиками.

Четвертим етапом буде вибір товару, який відповідає потребі та технічним вимогам, для цього потрібно просто натиснути на назву товару і система її відобразить.

В закладці «Доступні пропозиції» можна переглянути ціну, умови постачання та обрати постачальника, знайти інформацію про нього та ін.

Згідно з правилами роботи Prozorro Market:

  • ціна вказується за одиницю товару;
  • вартість пропозиції не має перевищувати вартості, зазначеної в системі;
  • якщо в графі «Реквізити для місця поставки» зазначено вулицю, то товар отримується за цією адресою (самовивіз).

Аби відібрати товар, потрібно натиснути кнопку «У кошик» і з’явиться повідомлення про те, що товар «Додано у кошик».

Після внесення інформації про місце та строк поставки товару потрібно натиснути кнопку «Зберегти».

Також, закупівлю можна прив’язати до рядка річного плану закупівель, для цього потрібно вказати ідентифікатор рядка плану закупівлі та вид предмета закупівлі. Потім натиснути кнопку «Сформувати закупівлю».

П’ятий етап – кваліфікація постачальника.

Далі ЕСЗ в автоматичному режимі надсилає в особистий кабінет в закладку «Мої повідомлення» та на електронну пошту повідомлення про те, що створено нове замовлення.

ЦБД присвоює номер «Закупівлі без використання електронної системи». Натиснувши кнопку «Перейти до підпису» з’являється можливість кваліфікувати постачальника.

Потім потрібно обрати АЦСК, тип пристрою та ввести пароль захисту ключа. І натиснути «Підписати».

Також потрібно перевірити чи накладено підпис, для цього слід клікнути на «Натисніть кнопку, щоб отримати інформацію щодо наявності підпису».

Потім обрати «Завантаження інформації про постачальника», а якщо потрібно завантажити окремі документи, то натиснути «Додати файл» та  «Завантажити документи рішення». Як тільки документи будуть остаточно експортовані, потрібно клікнути «Завантаження інформації про постачальника» → «Наступний крок» → «Підписати рішення».

Після накладення КЕП потрібно оновити сторінку та обрати «Завантаження інформації про постачальника» → «Наступний крок» → «Підтвердити».

Тоді у вікні «Інформація про переможця» стануть доступними усі дані про постачальника, що були зазначені.

КЕП у публічних закупівлях: що необхідно знати

Шостим етапом буде зв’язатися із постачальником.

ЕСЗ сформулює та надішле постачальну повідомлення про замовлення його товару.

Постачальник має зв’язатися з вами протягом 2 робочих днів для обговорення усіх деталей та укладення договору поза системою.

У випадку, коли постачальник протягом 2 робочих днів не підтверджує замовлення, ЕСЗ фіксує цей відбір як такий, що не відбувся і повідомляє замовника про це.

Якщо ж потрібно пришвидшити закупівлю, то у пропозиціях каталогу можна знайти контакти постачальника та зв’язатися із ним телефоном для обговорення деталей.

Коли ж постачальник не хоче виконувати замовлення, то замовник має право скасувати його та вибрати іншу пропозицію серед запропонованих у каталозі. Проте у цьому випадку доведеться формувати нове замовлення.

Закупівля через Прозорро Маркет
ЯРОСЛАВА ДУБРОВА,консультант з публічних закупівель, Київ
Правила розміщення інформації про публічні закупівлі змінилися. Ми пояснили їх разом з аналізом законодавчих вимог. Тож наші поради допоможуть не тільки зрозуміти природу змін, а й діяти правильно

Що необхідно передбачити в умовах договору про закупівлю

Договір вважається укладеним якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору Так скеровує абз. 1 ч. 1 ст. 638 ЦК.

Зазначимо, що умови договору мають убезпечувати від невиконання договірних зобов’язань сторонами договору. Тому важливо відповідно їх сформувати.

При закупівлі через Прозоро Маркет може використовуватись зразок договору:

  • власний;
  • постачальника;
  • пропонований зразок договору на постачання товарів.

Укладення договору про закупівлю через Прозорро Маркет

Із моменту отримання замовлення в електронному каталозі, постачальнику надається 2 робочих дні для того, аби зв’язатися із замовником та узгодити усі умови договору. Підписувати договір із постачальником потрібно лише тоді, коли буде досягнута згода щодо усіх умов договору.

А для того, аби замовник зміг сформувати якісний договір постачання, який захищатиме його права, адміністратор е-каталогу пропонує використати підготовлений примірний зразок договору.

Не важливо, як ви називаєте Прозорро Маркет — «Маркет Прозоро», «Prozorro Маркет» чи «Prozorro Market», головне, щоб цей інструмент допомагав вам закуповувати найякісніші товари на найвигідніших умовах.

Увага! Не забудьте про звіт про закупівлю через Прозоро Маркет.

logo