Передплата періодичних видань: код ДК і вид закупівлі

31 серпня 2021
654
Середній бал: 5 із 5
експерт, адвокат Адвокатської фірми «Єфімов та партнери»

Бути на «гребні хвилі» і в темі останніх подій замовникам публічних закупівель допомагають, зокрема, професійні періодичні видання. А щоб представники замовника могли вдосталь насолодитись закупленим товаром, а не «відбиватись» від звинувачень у неправомірному придбанні таких товарів роз’яснимо, як правильно закуповувати періодичні видання.


Суспільні відносини постійно змінюються. Нове приходить на заміну старому. Та що з небагатьох речей залишає незмінним – необхідність бути в курсі подій, відкриттів, досягнень. Саме ці знання не одне століття несуть періодичні видання і їх важливість для окремих прошарків суспільства не зменшується.

Як планувати закупівлю періодичних видань та які КЕКВ обрати

У публічних закупівлях все починається з річного плану. Саме відповідного до нього і здійснюється закупівля.

Складаємо річний план: що врахувати

Нагадаємо, відповідно до ч.2 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у річному плані повинна міститися, зокрема така інформація:

  • назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
  • розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі;
  • код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів).

Саме до заповнення цих відомостей слід уважно підійти, адже, якщо потім тендерна документація/оголошення міститимуть, наприклад, інший код чи предмет закупівлі, є всі ризики не тільки оскарження процедури закупівлі, а й визнання укладеного договору недійсним.

Розпочнемо із визначення КЕКВ.

Звернімось до Економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011  № 11. А саме до коду 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар». Адже Мінфін у своїй Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету чітко зазначив, що під цим кодом можливі придбання або передплата періодичних, довідкових, інформаційних видань, в тому числі електронних, придбання та виготовлення підручників та книг (див. п. 2.2.1).

Неодмінно стане у пригоді стаття «Попередня оплата в договорі про закупівлю періодичних видань».

Предмет закупівлі для періодичних видань

Нагадаємо, що вимоги Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708.

Зокрема, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.

Саме тому Ваш предмет закупівлі і вказуватиметься як «газети», код  22210000-5.

Але Вам надана можливість (не обов’язок) визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр. Наприклад:

  • лот 1:  Періодичні спеціалізовані видання, код 22211000-2;
  • лот 2: журнали, код 22213000-6.

Пам'ятайте, якщо буде невірно визначено предмет закупівлі, той же тендер може бути відмінено.

Як визначати лоти у багатолотовій закупівлі

За якою процедурою можна закупити періодичні видання

Про що ще важливо згадати, то це про процедуру, за якою може здійснюватись закупівля.

Згадаємо про процедури Закону.

Відриті торги. Стаття 20 Закону називає цю процедуру основною. Тому і в нашому випадку вона допустима.

Торги з обмеженою участю. Вони застосовуються у разі потреби попередньої перевірки кваліфікації учасників шляхом проведення кваліфікаційного відбору та якщо оголошення про проведення торгів з обмеженою участю оприлюднюється стосовно очікуваної вартості закупівлі, що перевищує суму, еквівалентну:

  • для товарів і послуг — 133 тисячам євро;
  • для робіт — 5 150 тисячам євро.

Навряд у замовника виникне необхідність у попередній кваліфікації та бажання закупити періодичні видання на такі суми. Тому така процедура малоймовірна.

Конкурентний діалог. Має місце у разі неможливості визначити необхідні технічні, якісні характеристики (специфікації) робіт або визначити вид послуг і для прийняття рішення про закупівлю необхідно провести переговори з учасниками процедури закупівлі. Як бачимо, така процедура нас не стосується.

Спрощена процедура. Якщо вартість закупівлі сягає 50 і більше тис. грн, однак вона менше 200 тис. грн для товарів (послуг), а робіт – 1,5 млн грн для більшості замовників, то саме її і необхідно обрати.

Переговорна процедура закупівлі. Вона є винятком. І застосовується, зокрема, якщо:

  • було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій;
  • якщо товари можуть бути поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, наприклад, якщо існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності.

Отже, на вибір процедури закупівлі вливатимуть різні фактори. Закуповуйте, зокрема, улюблені фахові журнали цифрового видавництва MCFR та завжди залишайтеся серед лідерів у своїй професій.

logo