Невідповідність інформації у договорі про закупівлю

11 січня 2021
17
Середній бал: 5 із 5

Запитання

Замовник при публікації звіту про укладений договір про закупівлю помилився при внесенні суми договору в електронне поле електронної системи закупівель і тепер ця сума не відповідає, зазначеній у договорі. Чи прийме такий договір для реєстрації Держказначейство та як виправити помилку?

Відповідь

Закон про публічні закупівлі не передбачає можливості допущення помилок, описок чи технічних збоїв зі сторони замовника. Але такі ситуації трапляються по всяк час, адже інформацію в електронній системі закупівель вносить людина, а їй притаманно помилятися.

Як правило, помилки замовника в результаті реалізуються у штрафи за порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

⚡️ Як рахувати відповідальність за порушення в закупівлях

Проте, ситуація з договором про закупівлю інакша, оскільки невідповідність у договорі та оприлюдненій інформації до нього може бути підставою для відмови у реєстрації такого договору Держказначейством.

Досить часто можемо зустріти закупівлі, коли у ході опрацювання Держказначейством договору про закупівлю та інших документів, що оприлюднюються замовником під час її проведення в електронній системі закупівель, виникають питання щодо оформлення чи заповнення документів, що пов’язані із невідповідністю один одному.

У листі від 11.12.2019 р. N 24-10-08/21940 Держказначейство звертає увагу, що  Законом чи іншими нормативно-правовими актами не визначено механізм виправлення технічних (механічних) помилок, допущених замовником при заповнені форм документів публічних закупівель, але і не заборонено.

Випадки, в яких Держказначейство згідно з узятим фінансовим зобов'язанням за договором про закупівлю не допускає здійснення платежів з рахунку замовника, визначені п. 2 ч. 2 ст. 7 Закону про публічні закупівлі і вони є вичерпні.

Невідповідність інформації у договорі про закупівлю
ЮЛІЯ ЛЕВАДСЬКАначальник відділу – головний бухгалтер відділу фінансово-господарського забезпечення Управління культури, національностей та релігій виконавчого комітету Березанської міської ради
Мінфін відкоригував нормативно-правові акти, якими керуються у своїй роботі казначеї, коли реєструють бюджетні зо­бо­в’я­зання та проводять їх оплату. Коли після закупівлі йдете до Казначейства, врахуйте зміни

Тому у разі виявлення невідповідності в документах, які замовник самостійно оприлюднив в електронній системі закупівель та в яких допущені помилки технічного характеру, які неможливо виправити на стадії реєстрації бюджетних зобов'язань, з метою усунення обставин, визначених ч. 2 ст. 7 Закону, на думку Казначейства, замовники мають право зафіксувати такі порушення документом (протоколом, листом, тощо) та можуть надати його разом з іншими документами до відповідного органу Казначейства.

Однак, замовники повинні враховувати, що таким чином вони не можуть виправляти помилки, допущенні у ході проведення процедури закупівлі, змінювати інформацію учасника чи умови тендерної документації. Істотні умови договору про закупівлю взагалі не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених у ч. 5 ст. 41 Закону.

Більш того, дії замовника стосовно виправлення допущених невідповідностей при оприлюдненні інформації щодо договору про закупівлю не знімають з нього відповідальності за допущені порушення законодавства про закупівлі, якщо такі стали наслідком.

Також, слід нагадати, що відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.