Відхилення тендерної пропозиції учасника під час спрощеної закупівлі

11 травня 2021
88
Середній бал: 5 із 5

Запитання

В оголошенні про спрощену закупівлю замовник встановив вимогу надати учаснику гарантійний лист щодо актуальності ціни та відповідності її ринковій, а також довідку в довільній формі про обрану систему оподаткування. Чи обов’язково відхиляти ТП учасників, один з яких не надав лист, а інший — довідку, інші документи при цьому — в порядку.

Відповідь


Порядок застосування спрощеної закупівлі встановлює стаття 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). 

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі замовник обов’язково зазначає інформацію, визначену ч. 3 ст. 14 Закону, яка, зокрема, стосується вимог до предмета закупівлі та вимог до учасника, умов постачання та оплати. При цьому, в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі замовник може зазначати й іншу інформацію. 

Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в ЕСЗ.

Спрощена закупівля: практичні поради для проведення 

Перелік підстав для відхилення пропозиції в спрощеній закупівлі є менш деталізованим, ніж відповідний перелік підстав відхилення тендерних пропозицій в процедурі закупівлі відкриті торги. Є загальна умова ч. 13 ст. 14 Закону:«Замовник відхиляє пропозицію учасника, зокрема, якщо  пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі». 

Отже, коли замовник визначив в електронних полях оголошення чи в підвантажених до нього файлах певні умови, учасник має їх виконати в пропозиції. Якщо в пропозиції учасник цих умов не дотримав, замовник зобов’язаний таку пропозицію відхилити. 

Тобто, якщо учасник не надав документ, який замовник вимагав в оголошенні, це законна підстава для відхилення. Наскільки доцільною є вимога гарантійного листа щодо актуальності ціни і її відповідності ринковій, а також довідки про систему оподаткування, таку інформацію можна отримати із відкритих реєстрів, то вже інша справа. Тим паче, що Закон № 922 дозволяє вказувати в оголошенні іншу інформацію. Переліку формальних помилок для спрощеної закупівлі законодавець не передбачив, але й не заборонив їх встановлювати. 

Зважте також, що відхилення пропозиції у випадках, визначених частиною 13 статті 14 Закону є обов’язком, а не правом замовника. На цьому наголошує Мінекономіки та рекомендує чітко, однозначно та зрозуміло описувати умови, визначені у оголошенні, вимоги щодо предмета закупівлі, та будь-які інші вимоги стосовно змісту та форми інформації, подання учасником якої є необхідним на думку замовника для підтвердження відповідності учасника. 

Водночас ураховуючи те, що спрощені закупівлі направлені на здійснення конкурентного відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) чи виконавця робіт з мінімальними затратами часу та зусиль як для замовника, так і для учасників, Мінекономіки не рекомендує встановлювати в оголошенні вимоги, які будуть ускладнювати подачу пропозицій. 

Норми ч. 3, 4 ст. 164-14 КУпАП щодо порушень законодавства про закупівлі в частині відхилення/невідхилення/ безпідставного відхилення стосуються тендерних пропозицій.А їх учасники подають під час конкурентних процедур закупівель. 

Водночас не забувайте, що за порушення вимог Закону службові (посадові) особи, уповноважена особа замовника та керівники замовників несуть відповідальність згідно із законами України (ст. 44 Закону № 922).

УВАГА! 

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.